2014. augusztus 16., szombat

Hypable: Exkluzív Rick Riordan interjú

A Hypable nemrég beszélgetett kedvenc szerzőnkkel, Rick Riordan bácsival, a következő könyvéről, a Percy Jackson's Greek Gods-ról. Nagyon érdekes dolgokról mesél Rick, és talán választ kapsz olyan kérdésekre is, melyekre eddig kíváncsi voltál!
Olvasd el a teljes interjút alább!

Ha még valamilyen oknál fogva ismeretlen lenne számodra ez a könyv:
A Percy Jackson görög istenei egy gyűjtemény/kalauz, mely a görög mítoszokat meséli el Percy Jackson szemszögéből. Percy megszokott stílusával és humorával színezi az éppen aktuális történetet, mindehhez hozzájárulnak még John Rocco gyönyörű illusztrációi, Rocco már régóta készíti művészi illusztrációit Riordan könyveihez.
Rick Riordan interjú

Mondj nekünk találomra 5 tényt magadról.
Játszom gitáron (bár nem mondhatnám, hogy valami jól). A főiskola alatt énekeltem egy folk rock zenekarban. Szeretem az online játékokat, de egy ideje már nem játszottam. Fejlesztettem mesemondó stílusomat egészen addig, míg "dungeon master" lettem a "Dungeons and Dragons" játékban a főiskolán, hiszen egy büszke és totális kocka vagyok. Kedvenc dolgom a naplemente bámulása a tetőteraszunkról itt, Bostonban - csodálatos a kilátás!

Mesélj nekünk arról, hogyan váltál íróvá.
13 éves koromban kezdtem el írni. Felnéztem a nyolcadik osztályos angoltanáromra és ő inspirált arra, hogy író legyek. Belekóstoltam pár évig a dalszerzésbe és novellák írásába is, mivel nem voltam teljes munkaidős iskolai tanár, majd megjelent az első regényem, egy felnőtteknek szóló krimi, 1997-ben. A villámtolvaj esti mesének indult a fiam, Haley számára. Aztán már tudtam, gyermekkönyvíró lettem! Legtöbbet teljes munkaidőben foglalkoztatott tanárként írtam, és hét regényt készítettem el, míg rendszeres munkám volt. Mindig azt mondom az embereknek, ha írni szeretnének, ne várják azt a napot, amikor több idejük lesz. Az a nap soha nem jön el. Csak időt kell szakítani rá és véghezvinni.
Írd körül a regényeidet öt szóban.
"Tényleg meg kellene venned őket."

Melyik YA regényedben szeretted volna megmutatni a tini önmagadat?
Mindegyikben. Nem voltam tisztában a tiniknek szóló könyvekkel, mikor tini voltam. Hatalmas szakadék volt a "James és az óriásbarack" és "A Gyűrűk Ura" között. Nos, akkoriban annyi csodálatos dolog volt!

Miért döntöttél úgy, hogy Percy nézőpontjából írsz a görög mítoszokról?
Tudom, hogy Percy stílusa nagyon jó, nem lettek túlagyalva a mítoszok az ő szemszögéből. Különben meg, ez sokkal szórakoztatóbb így. Percy szarkasztikus, elvégre én is szarkasztikus vagyok. Egyforma a humorérzékünk.

Sok változata van a görög mítoszoknak, apró (és néha nem is annyira apró) különbségekkel. Mi késztetett arra, hogy elkészítsd ezek speciális verzióit? Próbáltál ezeken csavarni egyet, vagy Percy változata jobban ragaszkodik az eredetiekhez?
Sok elsődleges forrást elolvastam minden istenről és úgy döntöttem, a mítoszok azon változatát választom, amik a legösszefüggőbb, érdekes történetet adják ki végül. Az én változataim teljesen hűek az eredeti forrásokhoz. Nem faragtam le belőlük semmit, leszámítva persze a modern nyelvi stílust és a hozzá tartozó modern érzékenységet és humort. Ha tankönyvként akarod használni a Percy Jackson görög isteneit egy ókori görög mitológia dolgozathoz, biztos akartam lenni benne, hogy A+ (csillagos 5-ös) jegyet kapsz rá!

Szorosan együtt dolgoztál John Roccóval a könyv képeinek elkészítésében, vagy mindent a tehetséges kezeire bíztál?
Odaadtam a fejezeteket Johnnak, ahogy elkészültem velük. Beszélgettünk egy kicsit a jelenetekről, de John tényleg a lenyűgöző illusztrációk mestere. Ráhagytam a vizuális varázslatot! 

Ki volt a kedvenc istened (vagy Percy-é!), akiről írva lett?
Nehéz megmondani. Mindegyiküket szerettem, és találtam olyan dolgokat, amiket addig nem is tudtam róluk. Azt hiszem, Dionüszosz, igen, mert az ő eredeti történetéről tudtam a legkevesebbet, ráadásul elég érdekes.

Látva Percy szoros kapcsolatát Poszeidónnal, mit tudsz elmondani nekünk, Percy hogyan viszonyult apja múltjához?
Percy jól veszi az akadályt és bevallja, hogy elfogult apjával kapcsolatban, hiszen ő a legjobb görög isten. Percy kétségkívül pozitívan áll hozzá Poszeidón történetéhez, bár Poszeidón tett olyan dolgokat, amiket elég nehéz megmagyarázni, és ezt Percy is belátja. Úgy értem, az athéniaknak inkább kiképzett bálnákat kellett volna ajándékoznia lovak helyett, amikor azért versenyzett, hogy a védőistenük lehessen.

Mi volt a legnagyobb kihívás a Percy Jackson görög istenei könyv írása során, valamelyik Percy Jackson-sorozattal szemben?
A görög istenekben a legnagyobb kihívás az eredeti mítoszok teljes körű és színes bemutatása volt, mindez a modern gyerekeknek tálalva. Teljesen figyelmen kívül hagytam a korábban D'Aulaires és Edith Hamilton által mesélteket, és inkább az eredeti ókori görög forrásokhoz nyúltam. Aztán ki kellett találnom, hogyan lehet ezeket a régi történeteket egymáshoz illeszteni oly módon, hogy az a gyerekeknek is érdekes, izgalmas és vicces legyen. Leginkább a kevésbé ismert mítoszokat szerettem volna bemutatni az istenekről. Annyi, de annyi nagyszerű mítoszt nem tesznek bele a gyerekeknek szánt olvasmánylistába. Ezen akarok változtatni és ezért készítettem a könyvet olyan átfogóra.

A Percy Jackson's Greek Gods tud olyan információkat közölni velünk, amiket eddig még nem tudtunk Percyről és barátairól?
Csak közvetve, hiszen megismerjük szüleiket, az isteneket. Ez a könyv az olimposziakról szól, nem a félistenekről, de új ismereteket szerezhetsz Annabethről, például úgy, hogy olvasol édesanyjáról, Athénéről.

Lenne kedved a Percy Jackson görög isteneihez hasonlót írni, mondjuk az egyiptomi mitológiáról, Sadie vagy Carter Kane előadásában?
Ez nagyszerű ötlet. Ez csak írási idő kérdése. Már annyi projekt van a terveim között!

Nemrég bejelentettél egy új appot, ami a Demigods of Olympus nevet kapta. Mi vonzott ebben, és elárulnál némi infót a karakteredről, Clayton Sato-ról?
Az alkalmazás nagyon klassz! Eleinte nem voltam biztos benne, mi is ez pontosan, de azon kaptam magam, hogy beszippantott a történet. Nem tudok semmit a programozásáról, így a döntéseim eredménye meglepett. Még nem szereztem be a második történetet, mert a harmadik és a negyedik rész még fejlesztés alatt állnak. A szerzőnek igazán gyorsabban kellene írnia azokat! Ó, várj ... az én vagyok.

Most, hogy Az Olimposz hősei-sorozat a végéhez közeledik, neked is elszántabban kell összpontosítanod a norvég (skandináv) sorozatodra, vagy várhatunk még ehhez hasonló görög témájú projekteket a közeljövőben?
Ezt még túl korai lenne megmondani. Most elsősorban a skandináv sorozatra összpontosítok, ami egy trilógia lesz. Hamarosan többet is elárulok erről!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése