2014. január 30., csütörtök

30 napos Percy Jackson kihívás: 1. nap

Az oldal születésnapja alkalmából és a chat-en látott aktivitásotoknak köszönhetően úgy döntöttem, most jött el az ideje egy Percy Jackson kihívást indítani! A kihívás 30 napig fog tartani, és minden nap egy kérdést fogok feltenni a Percy Jackson-könyvekkel kapcsolatban, melyre KOMMENT / MEGJEGYZÉS formájában várom a válaszaitokat! Örülnék, ha kifejtenétek a választásotok okát is! (Saját válaszomat az aktuális bejegyzés folytatására kattintva olvashatjátok el, ha kíváncsiak lennétek rá...)

Megjegyzés: A kérdések csak a "Percy Jackson és az olimposziak" sorozatra vonatkoznak!

Már több oldalon (egyéb közösségi, rajongói, hivatalos) találkozhattatok ilyen jellegű kihívásokkal, ezért ismerős lehet számotokra is ez a fajta "kérdezz-felelek". Nekem anno egy e-mailes beszélgetés során ajánlotta Ancsi az ilyen jellegű kihívást.

Legyetek szívesek ne chat-en válaszolni a feltett a kérdésekre, mert ott egyéb/hétköznapi témákról is szó van, így össze-vissza keverednének a válaszok és nem lehetne őket megfelelően megvitatni sem! Így sokkal átláthatóbb, ha az adott kérdéshez tartozó bejegyzéshez szóltok hozzá, és ezeket hosszú idő után is vissza tudjuk/tudjátok olvasni! Sőt, így bővebben meg tudjátok indokolni a választ!
FONTOS INFORMÁCIÓ: Nem csak Google+ vagy Gmail fiókkal tudtok névvel megjegyzést írni, hiszen a "Megjegyzés írása, mint" résznél a "Név/URL -cím" lehetőség kiválasztásával megadhatjátok beceneveteket (illetve ha szeretnétek, akkor az URL részhez e-mail címeteket is megadhatjátok, de nem kötelező kitölteni ezt a részt).

Íme, az első kérdés:
Melyik a kedvenc könyved a "Percy Jackson és az olimposziak" sorozatból és miért?

Az én kedvencem a 3. kötet, "A titán átka". Rengeteg indokot fel tudnék sorolni, hogy miért éppen ez a könyv a favorit, leginkább a rengeteg új szereplő miatt, hiszen megismerhetjük a di Angelo tesókat: Nicót és Biancát. Artemisz vadászai pedig csak hab a tortán. Árnyék Zoé karaktere igazán egyedi, különc, humoros, fanyar, szomorú és pimasz. Ezekkel a jelzőkkel tudnám leírni legjobban Zoét, színt visz a történetbe.

A cselekmény eseménydús, telis-tele van fordulatokkal, valósággal olvastatja magát a kötet (persze mindegyikkel így van, de...). Csakúgy pörögnek az események! :-)

43 megjegyzés:

  1. A 'Titán átka', szerintem az a rész a legizgalmasabb, ráadásul itt tűnnek fel először a di Angelo testvérek, mert Nico az egyik kedvenc karakterem. :))

    VálaszTörlés
  2. Én is nagyon szeretem a Titán átkát :)
    Én Artemisz fiúgyűlölő bagázsát kifejezetten szerettem benne. Én nekem a szokásos főszereplő párosunkon kívül Thália a kedvencem ráadásul.
    De nehéz kérdés, mert nagyon oda vagyok a Villámtolvajért és az Utolsó Olimposziért is.
    Mind nagyon jó könyv azt kell mondanom, az egyik legjobb könyvsorozat :)

    VálaszTörlés
  3. Az Utolsó Olimposzi a legjobb szerintem, mert eszméletlenül fordulatos, és soha nem tudja az ember, mi fog történni a következő pillanatban. Sok benne a dráma, és szinte mindennek nagy súlya van, ami történik.

    VálaszTörlés
  4. Szerintem a "Csata a labirintusban", mivel ebben a könyvben történik talán a legtöbb dolog és persze itt ismerhetjük meg jobban Rachel-t! <3 Meg egy kis személyesség: Ezt a könyvet kb. három éve olvastam először, mikor Horvátországban nyaraltunk. Legjobb volt élmény volt, mikor csak én és a könyv meg persze a sziklás tengerpart..... Most itt van mellettem a könyv és ha belelapozok megfogom a lapjait és utána megnyalom (bocsánat nem tudtam jobb jelzőt írni) az ujjamat, érzem rajta a sót!! ^.^ :) Legjobb PJ élmény!!! :D <3

    VálaszTörlés
  5. Szerintem Az Utolsó Olimposzi a legjobb, mert még nem nagyon láttam hasonlóan jó könyvet.

    VálaszTörlés
  6. Én az összeset nagyon szeretem, nincs kedvencem. Ezt az érzést nagyon sok indokot vehetnék fel, de mindegyik könyvnek megvan a maga hangulata. Bár ha nagyon kéne választani... akkor talán Az Utolsó Olimposzi, mert én nagyon meghatódtam Luke halálánál.

    VálaszTörlés
  7. Fogós kérdés, nehéz kiemelni bármelyiket is, hiszen egyiket ezért, másikat azért a harmadikat pedig amazért szeretem annyira. a 3,4 és 5-ik kötet a favorit, ha viszont tényleg nagyon választani szeretnék, valószínűleg az ötödik részt választanám.. Több ok is szól a könyv mellett, a legtöbb inkább személyes és egyéb általam kedvelt, ami miatt viszont tényleg azt mondom, hogy igen ez most így volt jó, ahogy volt, az maga Luke. Soha nem kedveltem a srácot. De ebben az ötödikben, főleg a végén ugyebár igazán nagy hős volt.

    VálaszTörlés
  8. Hát... Az én kedvenc részem az Utolsó olimposzi. Igazából ez vicces, mert szerintem ez a legjobb, és egyben legrosszabb rész is. Mivel sokan meghalnak akiket kedveltem, ezért a legrosszabb. De mivel a végén győznek, és ott van még Percabeth is, ezért a legjobb könyv a sorozatból.

    VálaszTörlés
  9. Az Utolsó Olimposzi a kedvencem azért, mert fordulatos és az a legizgalmasabb.

    VálaszTörlés
  10. Az én kedvencem az Utolsó olimposzi, mert szerintem ebben történik a legtöbb kaland, ez a legizgalmasabb, ebben a könyvben jön össze Percy és Annabeth. Igazából nem is tudom miért ez a kedvencem! Az egész sorozatot imádom!

    VálaszTörlés
  11. Nekem a 'Csata a labirintusban' a kedvencem mert egyre több a mitológiai szereplő pl.: Daidalos. Percy végre kezd megérni a Próféciára amihez nagyban hozzásegít egy halandó is (Rachel). Végre kiderül hogy mi történt a Pánnal és rámutat mindenkit a saját pusztuló világunkra is.

    VálaszTörlés
  12. Én igazából nem szedném szét.Szerintem a Percy Jackson és az Olimposziak úgy az igazi, ha egy történetként nézzük, ami öt részre van szedve. De, ha már választanom kell, akkor nekem A villámtolvaj a kedvencem. Meg amúgy is, ez nálam a number one könyv. Egyszerűen imádtam! Percy - t olyan ölelgetnivalóan aranyos fiúnak képzeltem el. A humora meg..ááá! Imádom a humorát! Még az enyémnél is fárasztóbb tud lenni :D Ami igazán megfogott a történetben az az, hogy mennyire remek jellem minden főszereplő. Annabeth , mint ahogy később tényleg megbizonyosodtam róla, nagyon sok mindenben hasonlít rám, őt annyira nem kedveltem, de voltak jó húzásai, és az ő háttérsztorija nagyon tetszett. Ebből a kötetből a kedvenc jelenetem talán az, amikor Percy és Poszeidón először találkoznak. Ott ugráltam a székben, és drukkoltam, mintha focimeccset néznék, hogy ,,Öleld már meg! Öleld már meg!" XDDD A másik, ami nálam ilyen háborgó árapályt idézett elő a lelkemben az az utolsó kötet volt. Zseniális befejezés! Luke - ot már a negyedik részben kezdtem megérteni és megsajnálni, de itt végképp igazi hős lett előttem. Percynek néha betömtem volna a száját, de valamiért éreztem, hogy ami néha kicsit durvának hangzik tőle, az csak a feszültség miatt van. Annyira jól van megírva minden sor ennek a srácnak a szemszögéből. Sokat olvastam mindig is,de ez volt az első komplett sorozat amit végigolvastam, és bevallom őszintén, ilyen nagyszerű karakterrel, mint Jackson, nem találkoztam. Imádom! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hiszen, nagyon jól sikerült összefoglalnod azt az érzést, amit a PJ könyvek olvasása nyújt! :-)

      Törlés
  13. Engem leginkább a negyedik rész fogott meg, a történet nagyon tetszett, plusz amikor Poszeidon beállított Percy szülinapjára....:D Rachel az egyik kedvenc karakterem, s Annabeth féltékenységi rohamai is viccesek voltak :)
    Ui.: szerintem nagyon jó ötlet ez a 30 napos kihívás :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyébként Rachel karakterét éppen ezért bírtam, mert ő is hozzájárut ahhoz, hogy Annbeth még jobban megszeresse Percyt... :)
      -- Köszi szépen!

      Törlés
  14. Én legjobban a Titán Átkát szeretem, mert hihetetlenül jók benne a karakterek, a történet maga is teljesen megfog, na és persze Thália... :D Amúgy meg egy KISSÉ (jól van, eléggé, sőt NAGYON) tetszik Nico benne, de többi könyvben valamiért még jobban.... És Artemisz meg csapata! Hát, ők aztán VALAKIK! De kár hogy Zoé a végén... Hát... Meghal.... És Bianca...

    VálaszTörlés
  15. Az előbbi kommentelő én voltam.

    VálaszTörlés
  16. Hát ez egy nagyon jó kérdés. Én emlékszem arra amikor az első kötettel találkoztam először a könyvesboltba és elolvastam a hátulját. Elmosolyodtam, megsimogattam és visszaraktam kedvesen. (Sajnos szokásom hobbiból bemenni egy könyvesboltba, megnézegetni azokat a könyveket amiket szeretek, megsimogatni mint egy régi barátot, főleg ha még nincsen meg. Tudom kicsit beteg. :D) Természetesen nem felejtettem el a könyvet csak egy kicsit várt még rám. :) Mindegyik kötetet szeretem, de csak háromnál tudok okot is mondani, hogy miért. :)
    Az egyik a már emlegetett harmadik kötet, rettenetesen szeretem benne a vadászokat, szeretem amikor először találkozik Rachellel, na meg amikor Atlasznál vannak.. az se semmi rész.
    A második kötetet Tyson miatt szeretem, főleg azt a részt amikor megismerkednek, meg amikor jobban megismeri Tyson múltját. Olyan kis esetlen szeretetreméltó mamlasz. :)
    A negyedik kötet is nagy kedvenc főleg Calypso miatt, az a bizonyos nagy HA. :)

    Alapvetően be kell, hogy valljam.. lehet lesz aki megkövez érte de én nem szeretem Annabeth-t. Én sokkal boldogabb lettem volna, ha Rachel vagy Calypso lett volna a kijelölt személy. Valahol elfogadom, hogy egyik másik miért nem, de ezzel sohasem fogok sajnos megbarátkozni. Ez nekem egy olyan fájó pont a sorozattal kapcsolatban, hogy elmondani nem tudom. :) De sajnos ez van.

    VálaszTörlés
  17. SPOIRLERT TARTALMAZ!

    Hello!

    Véleményem szerint az egész sorozat hihetetlenül jó, de ha választanom kéne, talán Az Utolsó Olimposzi mellett döntenék, mert fordulatos, és szerepel benne Nico, és elkalandozhatunk az Alvilágba – ismét.

    Szerintem nagyon jól tette az író, hogy a végső leszámolásra sok jó/vicces mellékszereplőt/ellenséget hozott vissza a történetbe. Mindenképp pozitív a vadászok megjelenése Thaliával az élen, és az is, hogy Keirón rokonai sem maradtak ki a buliból. De a visszatérő ellenfelek közül ott vannak még az empuszák , erinüszök, és a Minotaurusz.

    Nagyon örültem, hogy Démétér cukkolja Hádész – volt, hogy már sírtam a nevetéstől -, meg állandóan a földműveléssel kapcsolatos dolgokról beszél, vagy éppen arról, hogy valakinek gabonapelyhet kéne ennie. – Esetleg burkolt megjegyzést tesz rá, hogy egy lakberendező szívinfarktust kapna Hádész otthona láttán.

    Öröm volt látni – hogy ha még csak pár jelenet erejéig is –, hogy szerepel Perszephoné, és megismertük a féltékeny oldalát is.

    Ha már az ember, bocsánat, isten személyének sokoldalúságánál tartunk, akkor ott volt Hádész, aki komolyan meglepett. Van romantikus oldala is… „drágám” meg „galambom”… tényleg érdekes volt látni, amikor nem hűvös és „hadd öljem meg egy kicsit” hangulatban van.

    A humor is kiváló – még mindig. Percy megjegyzései,Grover nyúlfóbiája, az újabb szárnyas malac, Poszeidón trónja… vagy éppen ahogyan Mr. D Packman-t játszik egy isten háta mögötti kocsmában.

    Már vártam, hogy igazán megismerhessem Luke múltját, és az okot, hogy miért szökött el otthonról. Nicoval is hasonló a helyzet – az anyja aztán bátor, hogy csak úgy lehülyézi Zeuszt… még ha olaszul is.
    A végén lévő fordulat szerintem zseniális!!! Mármint, hogy mégsem Percy, hanem Luke a jóslat gyermeke.

    És az a beszéd, amiben megköszöni Zeusz a testvérei közreműködését… kifejezetten vicces volt, akár csak az ok, hogy Árész miért támogatta azt a felajánlást, hogy Percy istenné válhasson.

    A VÉG
    A lezárás, ami nem volt olyan „végleges”, hanem érződik rajta, hogy lesz folytatása – ezt különösképp az új jóslat érzékelteti. Viszont pozitívum, hogy Percy és Anabeth végre összejönnek, a kisistenek gyermekeinek is lesz már bungalójuk, Rachel luxusbarlangja, és pont maga a lezáratlan vég – hogy lesz még folytatás - amit már természetesen nagyon várok.

    VálaszTörlés
  18. Nekem a Titán átka, mert szerintem nincs annál hősiesebb dolog, mint amit Árnyék Zoé tett. Tudta, hogy ő fog meghalni az apja keze által, mégis meg akarta menteni Artemiszt, és Annabetht. Persze a többi részt is imádom, de szerintem ez a legmeghatóbb.

    VálaszTörlés
  19. Nekem a "Csata a Labirintusban" rész a kedvencem!
    Nekem azért ez a kedvencem mert nagyon szeretem a történelmi mítoszokat és ebben a részben egyértelműen van! Nekem ez tetszett a legjobban de a többi is tetszik természetesen! :)

    VálaszTörlés
  20. Nekem a Csata a labirintusban a kedvenc részem, mert ebben sok a történelmi utalás és egyre több a az izgalmas dolog már készülődik a csata. Daidalosz egy számomra nagyon megkedvelhető figura lett és persze a megszelídített pokolkutya Mrs.O'Really is belopta magát a szívembe :) De ezektől függetlenül igazából minden kötetet nagyon szeretek.

    VálaszTörlés
  21. Nekem aa Utolsó Olimposzi, mivel abban van a legtöbb akció. Bár sokan Luke-ot rossznak tartják, de szerintem feláldozni magát, hogy a barátait, és végső soron a családját megmentse igen szép dolog. Megnézném kinek lenne bátorsága hozzá... Ezen kívül itt derül ki a legtöbb a szereplők igazi valójáról(ld Silena, meg a többiek) és kiderül, hogy mit is jelentenek Percynek. És persze Annabeth-szel is összejön :D

    VálaszTörlés
  22. Csata a Labirintusban. Most azt nem fogom ideírni, hogy izgalmas meg fordulatos, mert mindegyik az, de ez...
    Rachellel sose voltam kibékülve (na jó, a legvégén, mikor tényleg nem lehet már semmi Percyvel köztük... Ugye nem...?? :D), ugye Annabethszel mindig együtt éreztem ilyen szempontból... Bár ő se nagyon ártatlan... Szóval Luke... De aztán a vulkán, meg hogy mi történik Ogügié előtt... :))
    Aztán. Mikor Percy hazaér. "Ő volt... a... a világ legnagyobb csirkefogója!!":)
    Aztán úgy összevissza labirintusban bóklászás, a "Labirintus csatája", Pán, Daidalosz ("Athéné gyermekének végső csatája"..., Nico mint szellemkirály, a folyamatosan változó kilátás), meg... a kagylós rész, a Rachelre emlékeztető najád (itt is Rachel...), a skorpiók az elején, "Nálad van a láthatatlanná tévő sapka?" után, Geryon farmja kicsit durva volt, de a bocivonat... :DD Briaerósz meg Tyson és Grover végre nem utálják egymást, Percy lovakkal való kommunikációja, na az meg aztán... :D
    Persze lehetne sorolni még millió előnyt, legalábbis szerintem. Szóval ez volt a kedvencem.:)

    VálaszTörlés
  23. Nekem a Csata a labirintusba a kedvenc részem. Szerintem ez a leghumorosabb és a legfordulatosabb. Meg ebben a részben sok új karaktert ismerünk meg: Kalüpszó, Ethan Nakamura meg Reachel Elisabeth Dare-t . Annabeth és Percy kapcsolatáról is új dolgok derülnek ki.

    VálaszTörlés
  24. Nekem a Titán átka a kedvencem. Mert benne vannak a di Angelo testvére és a nemeai oroszlán miatt meg tele van vicces résszel plusz a végén, amikor az istenek tanácskoztak, na az fantasztikus volt! :)

    VálaszTörlés
  25. Huh... Hát ez nem könnyű, de ha választani a Csata a labirintusban... Sztem elég izgalmas és ennél a résznél kerültek közelebb Percy-ék.
    Amikor lent vannak a vulkánban Annabeth megnyílik... Ott egy kicsit elgondolkoztam ezen az egészen mert legelsőnek azt hittem nem illik ide ez a jelenet, de egy kicsit elgondolkoztam, hogy a sorok között olvasható szikrák ,kitörnek' és, és... Egyszerűen nem tudom kifejezni magam:DD
    De itt van még a Grover-Boróka románc is ami édes kis háttérben futó szál...
    Amikor Rachel belépett a képbe ak az Annabeth-szel a kis konfliktus is kellett bele, így lehetett érzékelni, hogy bár megvan a megoldá de semmi nem mehet könnyen:)
    Amikor Gorverék levátak ak ugye az is benne lehetett a pakliba, hogy meghallnak, vagy eltűnnek/elvesznek... Itt van az a pont ahol a Percy aggódik... Itt megint belett vetve Percy gyengepontja, amit hiányoltam:D
    A végén meg a másik van amit hiányoltam, a csatát... Az volt a kedvenc részem...
    Egyszerűen a legtöbb izgalom ebbe volt:)
    Egy picit nehezen fejezem ki magam, de remélem azért vki érti><:D

    VálaszTörlés
  26. Mindegyik részt nagyon szeretem bár az utolsó rész a nagykedvenc!

    VálaszTörlés
  27. Az utolsó olimposzi
    Akkor bontakozik ki igazán Percy és Anabeth kapcsolata

    VálaszTörlés
  28. nekem a titán átka.

    VálaszTörlés
  29. A Villámtolvaj,mert ekkor ismerkedünk meg először Percyvel és a barátaival.

    VálaszTörlés
  30. Nehéz kérdés. Talán Az utolsó olimposzi, főleg a jól megírt szomorú jelenetek miatt, amiken tudtam sírni.

    VálaszTörlés
  31. A titán átka és a Csata a Labirintusban...a 3. Zoé miatt, a 4.a telekhinek műhelyében történt...khm...dolgokért. :D

    VálaszTörlés
  32. Nekem a Csata a labirintusban. Nem tudom miert, az olyan fordulatos volt

    VálaszTörlés
  33. Nekem az utolsó, mert az a legizgalmasabb <3 :D

    VálaszTörlés
  34. Nekem a Csata a labirintusban tetszik a legjobban, mert szerintem nagyon fantáziadús és hősies :)
    De egyébként mind az 5-öt imádom :D

    VálaszTörlés
  35. Az én kedvencem a Csata a labirintusban , mert itt veszi kezdetét a Kronos-szal való csata.
    A letöbb szereplőt is itt ismerhetjük meg. Egyébként az összeset imádom.

    VálaszTörlés
  36. A Csata a labirintusban a kedvencem!Az a csavar a végén hihetetlen volt hogy Quintus valójában Diadalosz!Leesett az állam:D
    (Egébként az angol címe:The Battle of the Labirinth,ezért én inkább úgy fordítottam volna hogy A Labirintus Csatája,de ez csak kötekedés)

    VálaszTörlés