2014. április 13., vasárnap

Könyvajánló: Loki farkasai

Köztudott, hogy Rick Riordan a jövőben új könyvsorozatot tervez írni, melynek középpontjában nem a görög, nem a római és nem is az egyiptomi mitológia fog állni, hanem a skandináv/germán mítoszok. Emlékezzünk csak, hogy ezt maga a szerző is megerősítette az USA Today számára adott interjújában:
"Kérdés: Tudsz beszélni egy kicsit a következő projektedről, ami feltárja a skandináv mitológiát?
Riordan: Felkészültnek érzem magam arra, hogy belevágjak rögtön azután, ha befejeztem a Heroes of Olympus-sorozatot (Olimposz hősei). Ez valami olyasmi, amit már hosszú ideje meg akartam tenni, amíg mítoszokat olvastam. Szeretem a skandináv mitológiát — Thor, Odin és Loki — csodálatos karakterek. Ez csak egy azon dolgok közül, amiknek eddig nem adtam esélyt és megírjam őket, de végül kaptam lehetőséget, hogy megtegyem a következő lépést." - A teljes USA Today interjú ITT ELOLVASHATÓ!
A sorozat megjelenéséig (a külföldire értem, mert magyarul talán 2050-re fog megjelenni) hoztam egy könyvajánlót, ami ezzel a mitológiával foglalkozik. A könyvet T. Nikolett ajánlotta nekem, a címe: "Loki farkasai". A könyvnek külföldön 2014. május 13-án fog megjelenni a második része, "Odin's Ravens" (Odin hollói) címmel. Itthon "A Blackwelli Históriák" sorozat első kötetét a Ciceró Könyvstúdió forgalmazza, K. L. Armstrong és M. A. Marr a szerzői.

Hivatalos könyvajánló:
Az északi mítoszok megjósolták a Ragnaröknek nevezett világvégét, amit kizárólag az istenek akadályozhatnak meg. Amikor bekövetkezik az apokalipszis, nekik kell megküzdeniük a szörnyekkel: gigantikus farkasokkal és kígyókkal, amelyek mind el akarják pusztítani a világot.

Az istenek azonban már régóta nincsenek köztünk. A dél-dakotai Blackwell városának legtöbb lakója egyenes ági leszármazottja Thor vagy Loki istennek, így a tizenhárom éves Matt Thorsen és két osztálytársa, Fen és Laurie Brekke is. Mivel számára ez a családtörténet része, Matt úgy ismeri az északi mítoszokat és isteneket, mint a tenyerét – ez azonban nem jelenti azt, hogy hisz is ezekben. Amikor tudomására jut, hogy közeleg a Ragnarök, és a végső harcban neki kell majd képviselnie az isteneket néhány gyerekkel, alig hisz a fülének. De a feladat akkor is rá vár, így Laurie és Fen segítségével megállíthatatlan csapatot hoz létre, hogy megelőzze a világvégét.
A Loki farkasaival indul K. L. Armstrong és M. A. Marr Blackwelli Históriák című sorozata lélegzetelállító kalandokról, mitikus figurákról és fordulatos csatákról.
Fordította: Bihari György
Kb. 304 oldal
Fogyasztói ár: 2.990 Ft.
ISBN: 978 963 539 843 0

2 megjegyzés:

  1. Ha valaki szerzeti az északi mitológiát annak ajánlom az Almighty Johnsons sorozatot, de gyakori a 18+!!!

    VálaszTörlés
  2. Imádom ezt az egészet... :-)
    Főleg Loki-t. :-)

    VálaszTörlés