2013. szeptember 1., vasárnap

Movies.ie interjú: Anthony Head (Kheirón)

A Movies.ie oldal még a Percy Jackson - Szörnyek tengere megjelenése kapcsán egy interjút készített Anthony Head színésszel, aki Kheirónt, Percy kentaur mentorát alakította a filmben.
Lefordítottam az interjú Percy Jacksonnal foglalkozó részét (ami nagyjából az egész cikk)!
*****
Felkerestük Anthony Stewart Head-et, hogy megfejtsük, milyen érzés eljátszani egy kentaurt...

Vitathatatlanul a legismertebb alakítása Giles: BUFFY, A VÁMPÍROK RÉME sorozatban - vagy talán a miniszterelnök az ANGOLKÁK sorozatban - Anthony Stewart Head visszatér a filmvászonra a PERCY JACKSON - SZÖRNYEK TENGERÉBEN. Felkerestük Tony-t - így hívjuk őt -, hogy megtudjuk, milyen érzés eljátszani egy kentaurt [...].

Örülök, hogy beszélhetek veled Tony, először is, mi vonzott téged Kheirón szerepében?
Anthony Stewart Head: Igazából annak az esélye, hogy egy félig ember, félig ló teremtményt alakíthatok. Komolyan! Úgy gondoltam, ez egy kihívás, és jó móka lesz! Tetszett az első film koncepciója, imádtam az ötletet, hogy egy csomó városi gyerek van benne, akik valójában félig istenek, félig emberek; hogyan kell küzdeniük a túlélésért ebben a világban, valamint istenek és szörnyek akarják elkapni őket. Szerintem ez szuper és a forgatókönyv is jó volt. Elolvastam a forgatókönyvet, ami közvetlen és ütős volt, nem piszmogott. Megismerhettük ezt a világot, hiszen láttuk az első filmet, és volt benne valami, ami miatt vonzódtam hozzá. Végül igazam lett, benne vagyok; szereplés közben azt gondoltam, hogyan tudnám meggyőzően alakítani, hogy félig ló vagyok? Hogyan csináljam mindezt, hogy emberek higgyenek benne? És ez jó móka volt.

A Percy Jackson-filmek Rick Riordan könyvsorozatán alapulnak. Olvastad ezeket, vagy szándékosan elkerülted őket?
ASH: Igen, kettőt elolvastam közülük; elolvastam az elsőt és a másodikat, mert el akartam olvasni, hogyan jött létre ez a világ, egyben szerettem volna látni azt is, hogy min alapul ez a film. Úgy tűnik, elég hű a könyvhöz, habár, nyilván jó sok minden van a könyvben, ami nem látható a képernyőn, de ez csak azért van, mert túl sokáig tartana akkor a film, ha elmesélné a teljes történetet, de már így is nagyon hűek voltak a második könyvhöz. Mindebből, amit elmondtam, valójában úgy gondolom, hogy ez jobb film az elsőnél, mert sokkal közvetlenebb és nem vesztegeti az időt a világ bemutatásával, mindent elég gyorsan kapsz benne. A Félvér tábor egy valóságos helynek látszik; sokkal inkább hihető ez a világ. A film erejéhez hozzátesz a sokkal több utca, és a kard, ami ezúttal sokkal klasszabb... A kis faluban, amit felépítették, mi tényleg a Félvér táborban lakhattunk, ez sokkal inkább megszilárdította a történetet... Abszolút bejött nekem az első, és ez a rész is, de ezúttal sokkal szuperebb, határozottan jobb.
Az interjú a folytatásra kattintva tovább olvasható!
Pierce Brosnantől vetted át a szerepet, aki Kheirónt alakította a VILLÁMTOLVAJ - PERCY JACKSON ÉS AZ OLIMPOSZIAK filmben, aggódtál amiatt, hogy egy másik színésztől veszed át a szerepet?
ASH: Nem! [nevet] Elképesztő mennyiségű hajat tettek rá, és azt mondtam: "Nekem is parókát kell viselnem, mint neki?" és azt mondták: "Nem! Ez az egyik dolog, amit most meg fogunk változtatni." Az én álláspontomon voltak, miszerint szerettem volna dolgozni a mozgásaimon és azon, amit mások fognak látni belőlem, szemben a már megalkotottal, olyannyira meggyőző akartam lenni, amennyire csak tudtam. Az első filmben nagyrészt egy parton láthattuk őt, és csak futó pillantásra mutatták egészében. Nagyon bonyolult megformálni őt. Magyarázatra szorul, hogy miért volt egy kissé furcsa álláspont a karját illetően [nevet]. Ez alkalommal jobban kidolgozták a helyes arányokat. Úgy nézett ki az elsőben, mint egy Shetland póni, és ha félig ló-félig ember vagy, akkor egy kicsit lenyűgözőnek kell lenned. Megfelelően elkapták az arányokat és az én gólyalábaim nagyobbak voltak, mint az övé, és elég gyorsan megszoktam velük/rajtuk dolgozni.

Hogyan sikerült ráérezned és dolgoznod a karaktered mozgásán, hiszen egy kentaur nyilvánvalóan sokkal másképpen mozog egy embernél...
ASH: Egy régi barátommal dolgoztam rajta, egy Peter Elliot nevű sráccal, aki lényszakértőként működött közre számos filmben. Visszatekintve: ő alakított egy gorillát a TARZAN, A MAJMOK URA című filmben, ő alakította a vezérhímet a GORILLÁK A KÖDBEN című filmben; az utóbbi időben közreműködött a JACK, AZ ÓRIÁSÖLŐ-ben és ő készítette a törpéket a HÓFEHÉR ÉS A VADÁSZ-ban, lényegében tanácsokat ad, hogyan formáljuk meg a lényeket. Megkérdeztem tőle, szánna-e erre egy napot, kimentünk a kertjébe, mászkáltam a gólyalábaimmal és kidolgoztunk néhány érdekes dolgot, megnéztük, hogyan lép a ló, melyik patáját teszi le először, hogy változtatja a járását, mik az azok a mozgások, amik a törzsét változtatják meg. Én is dolgoztam azon, hogy kikötözött derékkal tudjak hajolni a gólyalábakon, így szakítottam a normális gólyalábas technikával. Ezt megcsináltuk egy-két alkalommal; kaptam egy nagyon kedves kaszkadőrt, aki megkapaszkodott a kötélben. A szélesvásznú jelentben, amikor a ház előtt láttok engem, Kheirón a kút mögött volt [nevet], és csatolni kellett a derekamhoz. Működik, ha megnézitek, nem látjátok az embert a gólyalábakon, láttok egy lovat egy férfi torzóhoz kapcsolódva.

Úgy hangzik, ez egy nagyon szórakoztató lehetett...
ASH: Imádom az ilyen dolgokat, szeretek fizikai munkára törekedni. Imádom házasítani a fizikai munkát az alakítással. Ez mind ugyanazon dolog része, meggyőz valakit, hogy valóságos vagy ebben a világban. Ez óriási móka.

Te és Stanley Tucci is felbukkantok egyszerre a filmben, milyen volt vele dolgozni?
ASH: Nagyon jól éreztem magam, mert ő egy nagyon, nagyon szellemes ember. Rengeteget nevettünk. Ez segített! Szükséged van arra, hogy kijöjjön belőled az az érzés, amikor csinálsz valamit és közben csak kuncogsz, és a kuncogás segít abban, hogy gyorsan elmenjen a nap!

Kheirón Percy mentora, és vitathatatlanul a te mentor alakításod a legismertebb a BUFFY, A VÁMPÍROK RÉME óta, ahol elég trükkös tanácsokat tudtál adni. Adsz tanácsokat a valós életben is, vagy hagyod, hogy az emberek maguk jöjjenek rá dolgokra?
ASH: [nevet] Meg kell kérdezni a gyerekeimet! Azt hiszem, viszonylag intuitív (ösztönös) vagyok, ha tanácsot kérnek tőlem... Nem adok csak úgy tanácsot, ha az nem szükséges, de ha valaki tanácsot kér tőlem, akkor komolyan a legjobbat próbálom adni neki. [...] Kheirón: ő rengeteg titkot tartogat magában, amit apránként adagol Percynek, mert úgy érzi, hogy Percy csak akkor tudhat meg bizonyos dolgokat, amikor készen áll azokra, és ez egy veszélyes játék. Elidegeníthetsz valakit, akinek az élete múlik ezen, főleg, ha a sorsa attól függ, te mit tanácsolsz neki. Azt hiszem, ez így nagyon érdekes, mert nyilvánvalóan Percy megbízik benne, és Kheirón is nagyon őszinte Percyvel. Ez egy szép kapcsolat, és élveztem ezeket a jeleneteket, aminek részesei lehettünk, mert ez egy szoros kapcsolat. Azt hiszem, ez biztosítja a film bensőséges részét. A filmnek valójában hatalmas szíve van.
Forrás: MOVIES.IE

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése