2013. szeptember 4., szerda

Media Addict: "Percy Jackson - Szörnyek tengere" filmkritika

Tibi, a Media Addict szerkesztője megnézte a Percy Jackson - Szörnyek tengere filmet, és írt hozzá egy filmkritikát is!
"Azt hiszem nyugodtan bevallhatom, hogy szkeptikus voltam, mielőtt megnéztem volna a folytatást. Két éve ugyanis láttam az első részt, a Villámtolvajt, és már akkor sem keltett bennem mély benyomást, de most újranéztem azt is. Nem voltam elragadtatva, épp ezért szkeptikusan álltam A szörnyek tengere elé. Meglepődtem. Nem is kicsit! Meg kell mondjam nekem tetszett. Sőt, jobban tetszett mint a Villámtolvaj. Utóbbinál végig “WTF” arcot vágtam, hiszen amikor Percy azt hitte, hogy meghalt az anyja, rekordgyorsasággal elfogadta a halálát, rá pár percre meg már röhögött és viccelődött is, hogy aztán az életét majd’ feláldozva rohanjon az anyja megmentésére. Szóval, az első rész története valahogy nem ütött akkorát, ellenben a folytatásé. Na az már kidolgozottabb volt, nem csak történetmesélés, hanem látványvilág és színészi játék alapján is.

Pery Jackson 01

A Szörnyek tengere már jobban körüljárta a görög mítológiát. Utóbbinak nagyon örültem, mert anno Xena és Herkules rajongóként imádtam a görög Isteneket és a mondavilágot, ami ugyebár nagyon szépen visszaköszönt a Szörnyek tengerében. Most is kaptunk egy kalandot: Percy és barátai elmentek megkeresni az Aranygyapjút azért, hogy megmentsék a világot, eközben pedig Luke egy gonosz tervet sző az Ölümposz leigázására. Persze a film ettől részletesebb volt, csak nem akarom lelőni a poént. A film elején nagyon tetszett amúgy az, ahogy bemutatták Percy testvérét, habár egy kicsit dinka, de mégis jó karakter volt. Elmondhatom azt is, hogy az első részben még nem feltétlenül értettem az ok-okozati összefüggést a karakter életében, most viszont valahogy minden helyre került. Itt arra gondolok elsősorban, hogy most megvoltak a motivációk, nem légből kapott cselekedeteket hajtottak végre, hanem minden tettük mögött volt valami. Ezt hívom én ok-okozati összefüggésnek, és látszik ám, hogy a folytatásban már tényleg odafigyeltek még az apróbb dolgokra is. Respekt!
Ha kíváncsi vagy a teljes filmkritikára és a Szörnyek tengere értékelésére, akkor kattints a folytatásra!

Pery Jackson 02

Szerencsére a moziban szinkronnal vetítették a filmet, sajnáltam is volna, ha ez is felirattal fut. Előd Botond hangját nagyon szeretem, amiatt pedig jár a piros pacsi és a hipp-hipp hurrá, amiért végre ismét hallhattam Csifó Dorina hangját. Nem tudom ti hogy vagytok vele, de én a fiatal magyar színésznők közül Dorina hangját szeretem a legjobban, és legnagyobb szomorúságomra olyan ritkán hallani őt. Pedig szívesen venném, ha például Molnár Ilona helyett mindenütt Csifóba botlanék :) A Végzet ereklyéinél is elmondtam, de itt is meg kell tegyem: a látványvilág zseniális volt. Nem 3d-ben néztem, és még így is ütött, így csak gondolhatom, hogy mennyivel jobb lehetett azoknak, akik befizettek a 3D-re. Nagyon tetszettek a vizuális effektek, például az, ahogy Percy “a vízzel harcolt”, vagy az a vízi hipopatumus-izé, egyszerűen zseniális volt a látványát tekintve. Oké, ma már elvárás a jó CGI, de ez nem jelenti azt, hogy ne csodálkozhatnék rá amikor valami igazán jól sikerül.

Pery Jackson 04

A jó történet sem lett volna ám az igazi ha nem azok a színészek szerepelnek benne, akik. Az elmúlt évek nagyon jót tettek például Jake Abel-nek, aki a Villámtolvajban elég közhelyes alakítást nyújtott, bezzeg most. Luke karakteréből úgy éreztem kihozta a maximumot, így végre értékelhető alakítást nyújtván (A Burok miatt még mindig “haragszom” rá, ott rémes volt). Alexandra Daddario amúgy gyönyörű volt most is, Nathan Fillionnak pedig nagyon örültem ám. Ami Logan Lermant illeti, nem tudom nem imádni a srácot, szóval csak reménykedem abban, hogy minél több, és minél jobb filmekben láthatom majd őt viszont. Ó, és volt egy kis Gray Damon is. :) Sajnos nem sok, csak pár perc csupán, de az a pofi, hm, ennyi is több volt, mint a semmi.

Pery Jackson 03

Értékelés: 8/10
A történetet egész jól szőtték – bár még mindig akadtak hiányosságok -, a CGI effekteket imádtam, szóval a nyolc pontot teljesen reálisnak érzem. Én élveztem a film megtekintését, ha van időtök, szerintem ti is próbáljátok be, de ne felejtsétek el csekkolni előtte a Villámtolvajt. Ó, és mielőtt elfelejtem: a filmek hatására a könyv is elkezdett érdekelni, szóval ne lepődjetek meg azon, ha valamikor könyvkritikával találkoztok az oldalon Percy Jackson kapcsán. Hm, most nézem, a városi könyvtárban megvan mind az öt kötet… :) Egyébként ezért is jó az, hogy Hollywood egyre több könyvet filmesít meg: ugyanis ilyenkor azon regényekre is felhívja a figyelmet, amiket amúgy nem biztos, hogy észrevennék."

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése