2013. február 7., csütörtök

Ismerd meg a szereplőket: Luke Castellan

Luke Castellan a Villámtolvajban egy 19 éves félisten személyében tűnt fel, és a teljes történetben neki is központi szerepe van, illetve volt (erről később). May Castellan és Hermész (az istenek szárnyas hírnökének; az utazók, kereskedők és tolvajok védelmező istenének) közös fia. Haja szőke színű, szeme gesztenyebarna. Jobb arcán heg található.

Luke alapjában véve egy kedves, törődő félisten volt, barátai mindig számíthattak rá. Azonban nem tudta megbocsátani Hermésznek és az isteneknek, hogy édesapa nélkül kellett felnőnie és anyukája is apja miatt lett árnyéka önmagának. Ezek az érzelmek szépen lassan már akkorára gyülemlettek benne, hogy az istenek ellen fordult és Kronosz (a titánok urának) szolgálatába állt. Próbálta maga mellé állítani Annabeth-t, még Percyt is, de sikertelenül. Még így is számos félisten pártolt át Kronosz oldalára.
Gyermekkora nagyon nehéz volt, 9 éves korában elszökött otthonról. Thália, Grover és Annabeth oldalán érkezett a Félvér táborba. 

Luke saját jellemzői/képességei: Kiváló kardforgató. Tehetsége van a szállítmányozáshoz, szökéshez és a lopáshoz. Luke kardja Intrikus: egyik fele égi bronz, másik fele edzett acél.

Minden azzal kezdődött, mikor ellopta Zeusz mestervillámát és Percyt keverte gyanúba. Ez a kísérlete kudarcba fulladt, hiszen Percyék visszavitték a villámot az Olimpuszra. A folytatásban maga mellé toborozta a kételkedő félisteneket, a gonosz szörnyeket, hogy segítségükkel leigázza az isteneket. Közben Kronosz kiszabadítása után fel kellett készülnie arra, hogy belészállhasson a titánúr. A Sztüx folyóba merülve megszerezte magának Achillesz átkát, mely annyira megerősítette testét, hogy megszállhatta őt Kronosz. Mindössze egy ponton volt sebezhető, amit csak Luke tudott pontosan.
Az utolsó olimposzi zárásában azonban Luke kezdett felocsúdni gyűlöletéből Percy és Annabeth hatására, így saját maga vetett véget életének (bal karján volt sebezhető), ezáltal megsemmisítve Kronoszt is. Luke nem volt gonosz, mindössze nem tudta kontrollálni gyűlöletét, de végül jó döntést hozott. 

Luke tettének következményei: Sajnos ezek az események kellettek ahhoz, hogy Zeusz enyhítsen korábbi döntésén Percy kérésére, miszerint az istenek nem léphetnek kapcsolatba gyermekeikkel: most már 13 éves korukig követelhetik, ismerhetik el gyermekeiket. Továbbá a Félvér tábor a kisebb istenek gyermekeinek is nyitva álljon. A béke érdekében Kalüpszónak és a titánok békés rokonainak is megbocsátottak.

Ha jobban szeretnéd megismerni Luke történetét, olvasd el a könyvsorozatot!
A folytatásban elolvashatod, hogyan lopta el a mestervillámot!
Luke meséli Percynek:
„Mi a dicsőség abban, hogy megismétlünk valamit, amit mások már megtettek? Az istenek csak ahhoz értenek, hogy újrajátszassák a múltjukat. Nekem ez egyáltalán nem tetszett. A kertet őrző sárkány tette ezt velem - mutatott dühösen a forradására. - És amikor visszajöttem, csak sajnálatot kaptam. Akkor kövenként akartam az Olimposzt lerombolni, de kivártam az időmet. Kezdtem Kronoszról álmodni. Ő győzött meg, hogy lopjak el valami fontos tárgyat... olyasmit, amit eddig egyetlen hősnek sem volt bátorsága elvenni.
Amikor a téli napfordulón kirándultunk az Olimpuszra, míg a többi táborlakó aludt, én belopóztam a trónterembe, és elloptam Zeusz mestervillámát, közvetlenül a trónszékről. És Hádész sisakját is. El sem hiszed, milyen könnyű volt. Az olimposziak olyan arrogánsak; álmukban sem gondolták, hogy valaki lopni mer tőlük. A biztonság borzalmasan gyenge. Már fél New Jersey államon átjutottam, amikor meghallottam a tomboló vihart; abból tudtam, hogy felfedezték a lopást.”
 A Villámtolvaj, 345-346. oldal

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése