2014. február 2., vasárnap

30 napos Percy Jackson kihívás: 4. nap

Az oldal születésnapja alkalmából és a chat-en látott aktivitásotoknak köszönhetően úgy döntöttem, most jött el az ideje egy Percy Jackson kihívást indítani! A kihívás 30 napig fog tartani, és minden nap egy kérdést fogok feltenni a Percy Jackson-könyvekkel kapcsolatban, melyre KOMMENT / MEGJEGYZÉS formájában várom a válaszaitokat! Örülnék, ha kifejtenétek a választásotok okát is! (Saját válaszomat az aktuális bejegyzés folytatására kattintva olvashatjátok el, ha kíváncsiak lennétek rá...)
Megjegyzés: A kérdések csak a "Percy Jackson és az olimposziak" sorozatra vonatkoznak!

Legyetek szívesek ne chat-en válaszolni a feltett a kérdésekre, mert ott egyéb/hétköznapi témákról is szó van, így össze-vissza keverednének a válaszok és nem lehetne őket megfelelően megvitatni sem! Így sokkal átláthatóbb, ha az adott kérdéshez tartozó bejegyzéshez szóltok hozzá, és ezeket hosszú idő után is vissza tudjuk/tudjátok olvasni! Sőt, így bővebben meg tudjátok indokolni a választ!
FONTOS INFORMÁCIÓ: Nem csak Google+ vagy Gmail fiókkal tudtok névvel megjegyzést írni, hiszen a "Megjegyzés írása, mint" résznél a "Név/URL -cím" lehetőség kiválasztásával megadhatjátok beceneveteket (illetve ha szeretnétek, akkor az URL részhez e-mail címeteket is megadhatjátok, de nem kötelező kitölteni ezt a részt).

4. kérdés:
Melyik a kedvenc csatajeleneted a "Percy Jackson és az olimposziak" sorozatból és miért?
A kedvenc csatajelenetem - ha lehet így nevezni - az Othrisz-hegyen játszódott, a harmadik kötet végén. Habár, az ötödik könyvben a manhattani csata is egetrengető, mégis az imént említett volt számomra a legmeghatározóbb.

A Heszperidák kertjében Ladón, a sárkány, halálos sebet ejtett Zoén... Majd Percy átvette Artemisztől az Égboltot, hogy az istennő szembenézhessen az ellenséggel. Mikor a hegyen Árnyék Zoé szemtől szemben találkozik titán apjával, Atlasszal, na, az a sorozat egyik csúcspontja, tele van feszültséggel. Ez az egyik legkeményebb küzdelem a sorozatban. A keménységet nem feltétlenül magára a testi harcra értem (persze ebből a szempontból is helytálló), hanem a mögöttes érzelmi küzdelem a lényeg.
Még most is borsózik a hátam, ha az Othrisz-hegyen történtekre gondolok...
  "A légzésre összpontosítottam, hogy néhány másodpercig még megtartsam az eget. Aztán Bianca jutott eszembe, aki az életét adta azért, hogy ide jussunk. Ha ő képes volt feláldozni magát, én is képes leszek kitartani.
  Elhomályosodott a látásom. Minden vörösben játszott. A csatára pillantottam, de nem voltam biztos, hogy jól látok-e. Láttam a páncélba öltözött Atlaszt, ahogy a dárdájával sarabol, és közben úgy kacag, mint aki eszét vesztette. Láttam elmosódott foltként Artemiszt is, vadul, félelmetes gyorsan pörgette ezüst, legalább félkarnyi hosszú vadászkéseit, és a Titánra támadt. Hihetetlen eleganciával ugrált és hajolt el a csapások elől. Mozgás közben mintha alakot váltott volna. Hol tigris volt, hol gazella, hol medve, hol sólyom. De lehet, hogy az egész csak az én nyúzott elmém szüleménye. Zoé rendületlenül nyílvesszőkkel bombázta apját, elsősorban a páncélrésekre célzott. Atlasz fájdalmában felmordult, amikor valamelyik betalált, de nem tett benne nagyobb kárt egy méhcsípésnél. Csak még megveszekedettebben harcolt. Thália lándzsával, Luke karddal verekedett. Még mindig villámlott körülöttük. Thália pajzsa aurájával védekezésre kényszerítette Luke-ot. Hatása alól a fiú sem szabadulhatott, csak hátrált, grimaszolt és morgott elkeseredésében."
- részlet 'A titán átka" c. kötetből 

27 megjegyzés:

  1. Azt hiszem, egyetértek Gerivel! Elképesztő, borzongató volt az Atlasszal vívott harc A titán átkában!

    VálaszTörlés
  2. Én is egyetértek Gerivel! Az Atlasszal vívott csata tényleg nagyon érdekes és borzongató volt!
    De nekem mégis a kedvenc csata jelenetem a "Csata a Labirintus" rész csatája tetszett a legjobban! Azért ez mert mikor megtámadták a félvértábor a "jó" félistenek sarokba voltak szorítva de igy is megnyerték a csatát!

    VálaszTörlés
  3. Szerintem az utolsó az Utolsó Olimposzi-ban, mivel egyszerűen OLYAN izgalmas, hogy mi lesz a vége...

    VálaszTörlés
  4. Nekem a kedvencem, mikor az Utolsó Olimposziban Hádész megjelenik, hogy segítsen a félisteneknek.

    VálaszTörlés
  5. A Heszperidák kertjében történt csata tényleg borzongató, izgalmas volt, de nekem mégis a legutolsó csata tetszett a legjobban. Méghozzá Luke önfeláldozása, Percy anyja, Sally és Paul harca és az Olümposzon vívott harc miatt! Nagyon izgalmas volt!

    VálaszTörlés
  6. Egyet értek veled, Geri! De nekem mégis egy hajszálnyival jobban tetszett a manhattani csata főleg, mikor Paul és Sally úgy döntenek, beszállnak. Ugyebár akkor jön Hádész és segít "néhány felkapaszkodott félistennek" .

    VálaszTörlés
  7. Nekem nem egy kedvenc jelenetem van. Nekem az összes jelenet a kedvencem!

    VálaszTörlés
  8. Nekem a három legeleje tetszik nagyon, amikor Thalia, Percy, Annabeth és Grover megtalálják Nico-t és Bianca-t, majd jönnek a vadászok...Hát, Artemisz a kedvenc istennőm, Bianca-t, és Nico-t pedig nagyon szeretem végig, úgyhogy ezért ez a kedvencem. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olvasgatva a hozzászólásokat jobbnál-jobb csatajeleneteket elevenítetek fel! Tahlia, az volt a sorozat talán leghatásosabb belépője! ;-)

      Törlés
  9. Nagyon szeretem azt a részt amikor a Labirintusból jön elő Luke serege, de egyet értek Gerivel szerintem is Árnyék Zoé és Atlasz találkozása volt a legjobb.

    VálaszTörlés
  10. Árnyék Zoé és Atlasz harca csatajelenet csak egy kicsivel maradt alul az Utolsó Olimpszi csatajelenetei mellett, abból is az a csata, amelynek során Annebeth megmenti Percy életet. :)

    VálaszTörlés
  11. Nekem az összes a kedvencem! Együtt a legjobb!!

    VálaszTörlés
  12. Az én kedvencemet inkább nevezném párbajnak. Amikor Árész és Percy csatáznak, a Villámtolvajban. Nagyon izgalmas. De természetesen az Utolsó olimposzi csatajelenetei is fantasztikusak és kedvencek!

    VálaszTörlés
  13. Nekem szintén a Titán Átka beli csata a kedvencem, de tudjátok miért ;) Amúgy a másik pedig amikor a Csata a Labirintusban megtámadják Daidalosz műhelyét (Nico, mint szellemkirály... Wow!)

    VálaszTörlés
  14. Az én kedvenc csatajelenetem a "Csata a labirintusban" csatája. Kicsit sírtam is a végén, amikor Castor, meg Lee Fletcher... na, értitek. Igazából az oka is ez: akkor kezdtek el meghalni a szereplők, de az is nagy volt, amikor Grover pánikot keltett, vagy amikor kigyulladt az erdő Boróka fája közelében, vagy... hát, minden. De a legjobbak ezek voltak, meg az eleje, meg a vége $:

    VálaszTörlés
  15. Nekem azt hiszem a kedvenc csata jelenetem amikor Percy Hüperionnal harcol az Utolsó Olimposziban, de nehéz megmondani. Azt azért szeretem annyira, mert Percy isteni ereje igazán megmutatkozik. Egy hurrikán hoz úgy létre, hogy észre sem veszi...
    De nehéz, mert én is nagyon szerettem az egész Atlasszal való harcot a Titán átkában, de mondjuk amikor Sally és Paul is beszállnak az sem semmi.
    Nagyon jól ír csatajeleneteket Riordan, ráadásul mind egyedi!

    VálaszTörlés
  16. Nekem az első részben, mikor Percy harcol a Minotaurusszal, bennem az a csatajelenet él a legélénkebben. :)

    VálaszTörlés
  17. Luke önfeláldozása és a fenomenális csata miatt az utolsó olimposziban a végső csata tetszett a legjobban :D

    VálaszTörlés
  18. Nekem amikor Percy legyőzi aminotauruszt.egyszeru es izgalmas.

    VálaszTörlés
  19. Kedvencem mikor az 5. részben a hídnál harcolnak, és Annabeth megsérült. Meg persze a repülő malac, akit Hermész szobra győz le :D

    VálaszTörlés
  20. Az Utolsó Olimposziban amikor az Olimposzi Trónteremben Luke-kal harcolnak...

    VálaszTörlés
  21. Nekem is a csata Atlasszal tetszett. Majdnem sirtam amikor olvastam, hogy Zoe meghal.

    VálaszTörlés
  22. A 4.-ben a tábori, és az 5.-ben a vége!

    VálaszTörlés
  23. Amikor "Villámtolvaj"-ban Áresz és Percy harcolt meg amikor Percy megfürdött a Sztüxben és amikor kijött,Hádész letámadta őt egy halott sereggel és Percy legyőzött egy egész légiót

    VálaszTörlés
  24. én szinte mindet szerettem, de ez a TOP: 1. az Olimposz ostroma
    2. az Tam-hegyi csata
    3. dr. Tüskével vívott harc

    VálaszTörlés