2014. február 4., kedd

30 napos Percy Jackson kihívás: 6. nap


Az oldal születésnapja alkalmából és a chat-en látott aktivitásotoknak köszönhetően úgy döntöttem, most jött el az ideje egy Percy Jackson kihívást indítani! A kihívás 30 napig fog tartani, és minden nap egy kérdést fogok feltenni a Percy Jackson-könyvekkel kapcsolatban, melyre KOMMENT / MEGJEGYZÉS formájában várom a válaszaitokat! Örülnék, ha kifejtenétek a választásotok okát is! (Saját válaszomat az aktuális bejegyzés folytatására kattintva olvashatjátok el, ha kíváncsiak lennétek rá...)
Megjegyzés: A kérdések csak a "Percy Jackson és az olimposziak" sorozatra vonatkoznak!

Legyetek szívesek ne chat-en válaszolni a feltett a kérdésekre, mert ott egyéb/hétköznapi témákról is szó van, így össze-vissza keverednének a válaszok és nem lehetne őket megfelelően megvitatni sem! Így sokkal átláthatóbb, ha az adott kérdéshez tartozó bejegyzéshez szóltok hozzá, és ezeket hosszú idő után is vissza tudjuk/tudjátok olvasni! Sőt, így bővebben meg tudjátok indokolni a választ!
FONTOS INFORMÁCIÓ: Nem csak Google+ vagy Gmail fiókkal tudtok névvel megjegyzést írni, hiszen a "Megjegyzés írása, mint" résznél a "Név/URL -cím" lehetőség kiválasztásával megadhatjátok beceneveteket (illetve ha szeretnétek, akkor az URL részhez e-mail címeteket is megadhatjátok, de nem kötelező kitölteni ezt a részt).

6. kérdés:
Ki a kedvenc (fő) olimposzi istennőd és miért?
Kedvenc olimposzi istennőm: Artemisz (a Hold és a vadászat istennője).
A választásnak semmi köze sincs a kedvenc férfi istenemhez, Apollónhoz (aki mellesleg Artemisz ikertestvére), de tényleg ő a kedvencem. Artemisz gyakorlatilag Apollón női változata, vagy éppen fordítva: vagány. Szuper, hogy vadászaival a Földet járja és szörnyekre vadásznak. Dacára annak, hogy elsősorban és leginkább a nők erős képviselője, mégis kiáll Percy mellett és segíti hősünket. + Artemisz nagyban kivette részét a titánok elleni csatából.

Egyébként kedvenceim közé tartozik még Aphrodité és Pallasz Athéné.

28 megjegyzés:

  1. Nekem is Artemisz a kedvenc istennőm, mert mindig benne van egy jó harcba, belevaló és imádtam az Apollónnal közös jeleneteiket :D

    VálaszTörlés
  2. Nekem is Artemisz a kedvenc istennőm, mert ahogy Grover is mondta ,,természetes" és vagány. Vicces, amikor Apollónnal veszekszenek és tök jó volt, amikor Atlasz ellen harcolt és segített Percy-éknek a titán ellen.

    VálaszTörlés
  3. Hú nem is tudom... talán Athéné vagy Artemisz. Esetleg Aphrodité vagy Démétér... én még Héra karakterét is kedvelem. :D Természetesen egyedül Artemisz szimpatikus nekem is a jelöltek közül, de mindegyik istennőben van valami érdekes - és mindegyik kissé humorosan van ábrázolva, mert hát elég sztereotipikusan állnak a saját dolgaikhoz. De hát egy-egy nagy erőt képvisel mindegyik szóval érthető. :D A férfi istenekhez sem írtam, mert nem tudok dönteni ugyanezért. Ott talán Hermész a nyerő, de nem tudom.

    VálaszTörlés
  4. Pallasz Athéné természetesen Nekem ő a kedvencem, mert mérhetetlenül bölcs és Athén védőistene. ugyan nem sokszor találkozunk vele a könyvben, de nagyon tetszett a liftes jelente, ahol percyvel beszélt

    VálaszTörlés
  5. Nekem Athéné és Hesztia. Athénét azért szeretem, mert minden esetben képes józanul gondolkodni, én is szeretem a liftes jelenetet. Hesztia titokzatos, talán ez tetszik benne a legjobban. Segít Percy-nek megismerni Luke múltját, ő marad őrizni az Olimposzt. Aranyos a leírás róla, szinte magam előtt látom cowgirl képében. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hesztiát kifelejtettem a fenti felsorolásomból, jól összefoglaltad... :-)

      Törlés
  6. Az én kedvencem is Artemisz, talán mert róla tudunk meg a legtöbbet, és nagyon tetszett ahogy az adott helyzetekhez viszonyult. :)

    VálaszTörlés
  7. Aphrodité, mivel érdekes ahogy Percabethet formálja, hogy is mondjam.

    VálaszTörlés
  8. Az én kedvencem is Artemisz. Nem tudom, hogy miért, de ő és Hesztia a kedvenceim. Athéné is-is. A többi istennő jelleme nekem nem szimpatikus. :)

    VálaszTörlés
  9. Nehéz kérdés... Azt hiszem nekem is Artemisz a kedvencem, nagyon tetszik, hogy ennyire közeli kapcsolata van a Vadászaival. De szeretem még Hesztiát és Athénét is, az elsőt a kedvességéért és titokzatosságáért, a másodikat pedig az eszéért és a józanságáért.

    VálaszTörlés
  10. Nekem Athéné, Artemisz és Aphrodité azthiszem a kedvenc női istenek! :)

    VálaszTörlés
  11. Nekem Athéné és a "száraz mosolya"!

    VálaszTörlés
  12. Pallasz Athéné igaz hogy a könyvekben keveset szerepel. Persz a többiekről se feletkezzüni meg Artemiszről és Hesztiáról.

    VálaszTörlés
  13. Az én kedvenc istennőm Hesztia. Hogy miért? Mert önzetlenül átadta a helyét az Olimposzon és nem is panaszkodott miatta, valamint (csak úgy mellesleg) segítette Percyéket is. És hihető vagy sem, tényleg fontos istennő, hiszen a családi tűzhely istene, amiből nekem az jött le, hogy az otthoné is - persze lehet, hogy nem, megeshet, hogy az Héra, de akkor is! Tényleg fontos, na. De azért egy ici-picit sajnálom, hogy nem kap több figyelmet. Mondjuk egy Tisztelet-bungalót, mint Héra, vagy Artemisz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban kár, hogy Hesztia ilyen kevés szerepet kapott. Viszont az, amit kapott, az nagyot szól! :-)

      Törlés
  14. Azt hiszem, Pallasz Athéné mellett teszem le a voksomat. A bölcsességet mindennél fontosabbnak tartom, ráadásul ő tanította az embereket az építészetre...Jó döntés volt! :D Bírom, hogy olyan távolságtartó, mégis segítőkész. A másik favoritom Hesztia. Azt hiszem az utolsó kötetben a szereplése mindent vitt!

    VálaszTörlés
  15. Nem tudom, hogy Athénét, vagy Artemiszt szeretem jobban. Mindketten olyan 'igazi amazonok' (természetesen képletesen értve).

    VálaszTörlés
  16. Artemisz, Athéné és Démétér. Démétér nagyon egyszerű, ő hozza a nyarat :) , Artemiszt és Athénét nem tudom megmagyarázni. Csak szimpatikusak, és kész.

    VálaszTörlés
  17. Nekem is Artemisz, mert imádom a Vadászait, és valahony ő maga is jól sikeredett :)

    VálaszTörlés
  18. Artemisz, mert szimpi és kész :D

    VálaszTörlés
  19. Nekem is Artemisz. Hesztia is tetszett, nem tudom miert.

    VálaszTörlés
  20. Természetetsen Pallasz Athéné. Okos, győzedelmeskedik Árész felett, és kb. mindent amit használunk annak a felét ő találta fel.

    VálaszTörlés
  21. Ártemisz, mivel imádom a róla szóló mondákat.

    VálaszTörlés
  22. Artemisz ugrott be elsőnek;)Hiszen vagány és jó harcos!
    Bár az nem tetszik benne hogy örök szüzességet fogadott mert szerintem sok erős félistennek adhatna életet

    VálaszTörlés
  23. Hesztia és Artemisz (talán még Athéné)
    És nem tudom miért, de őket nagyon megkedveltem.
    Talán azért, mert ők azok az istennők, akiknek erős jellemük van, nem tudom....
    Milyen jó kis véleménykifejtés, a fele a nem tudomból áll.... :D
    Én hiányolok egy Hesztia bungalót a táborból
    Artemisznek nincs gyereke, amit néha sajnálok, mert úgy megnéznék egy Artemisz bungaló vs. Apolló bungaló harcot/vitát :D Olyanok lennének mint a szüleik :)
    Hesztiának szerintem nem kéne egy gyerek sem, mert nekem mindig a kilencéves kislány alakban jelenik meg a képzeletemben.....
    Ó, és Hesztiának olyan szép a szeme! EZ fontos ! :D

    VálaszTörlés