2014. február 3., hétfő

30 napos Percy Jackson kihívás: 5. nap

Az oldal születésnapja alkalmából és a chat-en látott aktivitásotoknak köszönhetően úgy döntöttem, most jött el az ideje egy Percy Jackson kihívást indítani! A kihívás 30 napig fog tartani, és minden nap egy kérdést fogok feltenni a Percy Jackson-könyvekkel kapcsolatban, melyre KOMMENT / MEGJEGYZÉS formájában várom a válaszaitokat! Örülnék, ha kifejtenétek a választásotok okát is! (Saját válaszomat az aktuális bejegyzés folytatására kattintva olvashatjátok el, ha kíváncsiak lennétek rá...)
Megjegyzés: A kérdések csak a "Percy Jackson és az olimposziak" sorozatra vonatkoznak!

Legyetek szívesek ne chat-en válaszolni a feltett a kérdésekre, mert ott egyéb/hétköznapi témákról is szó van, így össze-vissza keverednének a válaszok és nem lehetne őket megfelelően megvitatni sem! Így sokkal átláthatóbb, ha az adott kérdéshez tartozó bejegyzéshez szóltok hozzá, és ezeket hosszú idő után is vissza tudjuk/tudjátok olvasni! Sőt, így bővebben meg tudjátok indokolni a választ!
FONTOS INFORMÁCIÓ: Nem csak Google+ vagy Gmail fiókkal tudtok névvel megjegyzést írni, hiszen a "Megjegyzés írása, mint" résznél a "Név/URL -cím" lehetőség kiválasztásával megadhatjátok beceneveteket (illetve ha szeretnétek, akkor az URL részhez e-mail címeteket is megadhatjátok, de nem kötelező kitölteni ezt a részt).

5. kérdés:
Ki a kedvenc férfi (fő) olimposzi istened és miért?
Kedvenc férfi olimposzi istenem: Apollón (a Nap, a művészetek, a költészet, a zene és tánc istene).
Szerintem Apollón az egyik legvagányabb isten. Lazán kezeli a dolgokat, mégis figyelemmel követi a körülötte zajó eseményeket (mégha az éppen pillanatnyilag nem is látszik). Még egy olimposzi gyűlés alatt is képes iPodon zenét hallgatni... Sőt, mitológiai háttere sem elhanyagolandó!
Ja, és klassz lehet száguldozni a szekerével. :-D

27 megjegyzés:

  1. Egyet kell értenem veled, Geri! Rick bácsi igazán kitett magáért, Apollón lett - a te szavaiddal élve - a legvagányabb isteni karakter a sorozatban :)

    VálaszTörlés
  2. Nekem Zeusz meg Apollón. Zeusz, mert nagyon vicces lett a karaktere, és Apollón mert ő is nagyon vicces.

    VálaszTörlés
  3. Hm... Nehéz kérdés. Valószínűleg nekem is Apollón a kedvencem, én is szeretem a stílusát és szőke haj, kék szem... :D
    Tetszik a könnyed stílusa, azonban azt el kell ismernem, hogy mióta olvastam a The Demigod Diariest (nem tudom, hogy mennyien olvastátok ezért nem fejtem pontosan ki róla a véleményemet) azóta egy kissé kevésbé szeretem...
    Másik kedvencem Poszeidón, de ő a Heroes of Olympus miatt szorult háttérbe számomra, aki olvasta az valószínűleg érti, aki nem annak nem szeretnék spolierezni.
    Tehát, egyik istenről sem tudnám azt mondani, hogy száz százalékosan szeretem, mert hát én csak egy halandó vagyok, aki nem érti meg mindig az ő döntésüket....

    VálaszTörlés
  4. Szerintem Apollón és Poszeidón! Apollón tulajdonságait nagyon jól összefoglaltad, Geri! Poszeidónról pedig nem nagyon tudtunk meg olyan sokat, ezért nekem egy kicsit titokzatos, de mégis közel van az olvasóhoz.

    VálaszTörlés
  5. nekem is Apollón és Hermész. Apollón tulajdonságait már összefoglaltátok Hermészt pedig azért mert nem adja fel és hisz a fiában és annyira bírom a kígyóit :DD

    VálaszTörlés
  6. Nekem Dionüszosz az, szerintem nagyon vicces a karaktere mint a filmben, mint a könyvekben, az pedig, hogy kissé szeleburdi, még szerethetőbbé teszi számomra. :)

    VálaszTörlés
  7. Nekem Dionüszosz és Hádész.Imádom Dionüszosz kis izé humorát meg duzzogásait és igazán jól meg lett csinálva a szerepe a könyvben.Azért fel lett tüntetve az is, hogy tud ő kedves lenni ha akar.
    Hádészt pedig azért szeretem , mert bár ő az Alvilág ura a könyv neki is tulajdonít részt és nem is tünteti fel olyan rossz színben.Meg persze, mert most a fekete korszakom élem XD

    VálaszTörlés
  8. Nekem Dionüszosz és Athéné! Dionüszosz azért mert a filmeb és a könyvben is egyaránt vicces története/szerepe van! Athéné meg azért mert okos bölcs jómodorú szép (már ahogy leirja meg a filmben is) és előre látó (de nem mint jós :D) :)

    VálaszTörlés
  9. Nekem Poszeidón és Apollón. Apollónt már leírtátok és újat azt hiszem nem tudnék írni róla,. Poszeidón egy érdekes isten, titokzatos, de szerethető. Amikor a Csata a Labirintusban végén meglátogatja Percy-t a születésnapján, az nagyon megható volt számomra. Nagyon szeretem az ő karakterét és szerintem jó választás volt Rick bácsitól, hogy Poszeidón fia van főszerepben.

    VálaszTörlés
  10. Az én kedvenc istenem Poszeidon, a Villámtolvajban nagyon tetszett az első talákozásuk Percy-vel. Néhol humoros mégis lehet érezni hogy tartja a távolságot. :)
    Akit még megemlítenék az Apollón, elképszetően laza és azok a haiku versek..:D

    VálaszTörlés
  11. Poszeidon a tengerek, a vizek és a bennük élő cuki élőlények ura. :) Persze a könyvekben még Apollón is nagyon nagy arc a rímeivel, meg verseivel; a kocsijáról nem is beszélve.

    VálaszTörlés
  12. Az én kedvencem... hm... mindegyik, de főleg Héphaisztosz és Hermész. Héphaisztosz azért, mert a 4. kötetben nagyon megsajnáltam, hogy az anyja lehajította egy hegyről, a felesége rendszeresen csalja, ezért már a félvéreket sem tudja megkülönböztetni a robotjaitól. Nem is beszélve arról, hogy szerinte Athéné egy csodálatos asszony, csakhogy ugyebár ő örökszűz, ettől fogva nem is mehet feleségül hozzá. Tehát valamelyest sajnálatból, de hát néha mégiscsak összetalálkozott emberekkel (bizonyíték a Héphaisztosz kabin) és azért nem is olyan rossz neki, de akkor is ő a legjobb. Meg Hremész, aki ugyebár kitartása miatt. Ja, meg Hádészt is szeretem, mert őt senki sem érti meg, pontosabban nem mehet fel az Olimposzra, csak egy nap, pedig azon a hegyen az öccse uralkodik(!). Na, "röviden" ennyi.

    VálaszTörlés
  13. Nekem Dionüszosz Nagyon vicces a karaktere.

    VálaszTörlés
  14. Apollón ès Poszeidón. Apollón tulajdonságait összefoglaltátok, és szerintem is nagyon vagány isten. :) Poszeidón pedig a tengerek és óceánok istene. És hozzám mindig is közel állt a óceán. Csak úgy egyszerűen szimpátiát érzek Poszeidón iránt. Ennyi. :D

    VálaszTörlés
  15. Poszeidón és Hádész.
    Poszeidónt azért mert imádom a vizet és a végén a beleszólása a halőrokröl!
    Hádészt pedig az akasztofahumora miatt!

    VálaszTörlés
  16. Nekem a kedvencem Poszeidón papa, már csak azért is, mert Rick bácsi nem a nőcsábász oldalát hozta elő, ami hát, valljuk be az egyik ismertetője, hanem egy szerintem aranyos fickót csinált belőle. Annyira, de annyira megható és aranyos volt az a rész, mikor Percynk először találkozott vele. Meg úgy a Percy elmondása alapján aranyos pofának képzelem a sötét szakállával, meg a zöld szemével. Nagyon vigyorogtam, mikor Jacksonka említette, hogy a szeme alatti ráncok arra utalnak, hogy sokat mosolyog. Ja, meg hát azért humora is van. Poénos volt, mikor Poszeidón és Paul ( Percy, Paul, Poszeidón.... mennyi P betű XD :D ) először találkoztak. Valamint azért a végső harcban elég komoly szerepet vállalt. Emellett a birodalma is meglehetősen vonzó a számomra. Szóval Poseidon for President! :D ( megint egy P betű :D

    VálaszTörlés
  17. Nekem Apollón. Ő a leg"modern"ebb szerintem.

    VálaszTörlés
  18. Nekem Apollón és Hádész a kedvencem, de Árész karakterét is szeretem.
    Apollón a lazasága miatt és imádom a Haikuijait, Hádész pedig ugyan úgy vicces, csak a saját módján, és törődik a gyerekeivel (Ugyebár Nicot és Biankát elrejtette a Lotus Kaszinóban ), és azért a végső csatában is nagy szerepe volt, miután Nico rávette, hogy segítsen a többi istennek.

    VálaszTörlés
  19. Hádész, Dionüszosz.
    Nagyon tetszett az, mikor Hádész Maria di Angelo-t győzködi, jobb lenne az Alvilágban élnie. És persze elnyerte tiszteletemet ezzel a mondatával: "Csak egy kicsit hagy öljem meg!"
    Dionüszoszt meg egyszerűen nem lehet szeretni!

    VálaszTörlés
  20. Látom, Apollón és Poszeidón a sztárok! Érthető! :-)

    VálaszTörlés
  21. Bocsi, hogy csak most írom meg, de nem sokszor jutok géphez :/ Amúgy nekem is Apollón és Dionüszosz, mert mindeketten viccesek, néha nem bírtam abbahagyni a nevetést, ha elképzeltem őket.

    VálaszTörlés
  22. Apollón, mert olyan jó kis karaktere van a könyvekben és jó a szövege :)

    VálaszTörlés
  23. Apollón, Hádész, Dionüszosz, Zeusz és persze Poszeidón

    VálaszTörlés
  24. Apollón, Zeusz, Poszeidón, Hádész

    VálaszTörlés
  25. Dionüszosz mert vicces és Poszeidon de őt nem tudom megmagyarázni.Egyszerűen szimpatikus és tetszik a karaktere.És szerintem ő törődött a legjobban a gyerekével ami szintén bejön:)

    VálaszTörlés